بازگشت پوتین؟
نوشته شده توسط : zwembril

انتخابات ریاست جمهوری روسیه درحالی در روز یكشنیه هفته آینده برگزار می شود كه تحلیلگران از پیروزی ولادیمیر پوتین خبر می دهند. مواضع ضدآمریكایی وی در موضوعاتی مانند سپر دفاع موشكی ناتو در اروپای شرقی، مخالفت با طرح های خاورمیانه ای آمریكا و موضعگیی علیه قطعنامه های ضدایرانی شورای امنیت و تحریم های یكجانبه اروپا علیه ایران باعث نگرانی كشورهای غربی شده است.

**بازار داغ رقابت در روسیه

------------------------------

به گزارش ریانووستی و به نقل از معاون اول وزیر كشور روسیه ژنرال 'الكساندر گروی'، بیش از 380 هزار پلیس، روز 4 مارس/14 اسفند/ انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تحت كنترل قرار خواهند داد.

به گفته وی، یك روز قبل از انتخابات، تمام مدارس كه حوزه رای گیری خواهند بود و تعداد آن 94 هزار مدرسه می باشد، توسط سگ ها و كارشناسان ماهر بازرسی خواهد شد تا از هر گونه انفجار احتمالی جلوگیری شود.

سایت خبری رسمی آرژانتین 'لاناسیون' ضمن پرداختن به انتخابات روسیه در تیتر خبری خود نوشت: روسیه، ایالت متحده را به پرداخت كمك های مالی به مخالفان متهم كرد.

لاناسیون در ادامه افزود: درحالیكه تنها دو روز به انتخابات روسیه باقی مانده است، كرملین ایالت متحده را به تلاش برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات و تامین بودجه مالی گروه های مخالف ولادیمیر پوتین، نخست وزیر وقت و بنا به نظر سنجی ها، نامزد محبوب مردم روسیه متهم كرد.

پوتین بارها و بارها در طول مبارزات انتخاباتی خود از دست داشتن قدرتهای بزرگ ازجمله آمریكا در سازمان دهی مخالفان دولت اشاره كرده بود و این اتهامات كرملین به آمریكا زمانی قوت بیشتری گرفت كه دست آمریكا در حمایت از معترضین خیابانی كه در ماه دسامبر گذشته، بعد از انتخابات پارلمانی روسیه كه در آن حزب پوتین به پیروزی رسید به خیابان ها ریخته بودند، فاش شد.

ولادیمیر پوتین كه از سال 2000، پس از پیروزی در میدان انتخابات ریاست جمهوری و با كسب 52.94 درصد آرا رقیبان خود را پشت سر گذاشت، بار دیگر در میان چهار رقیب خود وارد این میدان شد و بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از پوتین با حمایت اكثریت رای دهندگان در روز یكشنبه در انتخابات ریاست جمهوری این كشور پیروز خواهد شد و امیدوار است كه تا سال 2024 در این سمت باقی بماند.

بازار رقابت در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روسیه باوجود اینكه براساس نظرسنجی ها، ولادیمیر پوتین احتمال پیروز شدن در این میدان را در دست دارد، گرم است.

5 نامزد ریاست جمهوری به رقابت پرداخته اند كه در این میدان رقابت از كمونیستی سالخورده و كهنه كار تا جوانی میلیاردر و بلندپرواز دیده می شود.

روزنامه آمریكایی یو اس ای تودی گزارش داد كه ولادیمیر پوتین اعلام كرده است از پیروزی خود در انتخابات یكشنبه آینده مطمئن است.

شبكه تلوزیونی سی ان ان نیز گزارش داد كه ولادیمیر پوتین در روز یكشنبه 4 مارس می رود تا بار دیگر عنوان ریاست جمهوری روسیه را كه در سال های 1999 تا 2008 در اختیار داشت در اختیار بگیرد. پوتین قول داده است كه با مخالفان مذاكره خواهد كرد، اما اعلام كرده است كه با نظر مخالفان در باره تكرار انتخابات دسامبر سال گذشته موافقت نخواهد كرد. انتخاباتی كه در جریان آن حزب وی توانست اكثریت را در پارلمان از آن خود كند.

سی ان ان نیز مانند سایر رسانه های غربی بیشتر حجم گزارش خود را به اعتراض ها به انتخابات گذشته پارلمانی روسیه اختصاص دادو آنرا از زمان فروپاشی اتحاد شوروی بی سابقه توصیف كرد.

**ولادیمیر پوتین، بخت اول

-----------------------------

پوتین بعد از یك دوره ده ساله ریاست جمهوری و چهار سال نخست وزیری می خواهد بار دیگر برای یك دوره شش ساله در كرملین باقی بماند. قبل از ریاست جمهوری، در عالی ترین پستهای اطلاعاتی و امنیتی كار كرده است. او نامزد حزب 'روسیه متحد' حزب حاكم است كه اكثریت را در دوما یا مجلس نمایندگان روسیه دارد.

مهمترین برنامه ولادیمیر پوتین اشتغال زایی و بالا بردن سطح اقتصاد روسیه است. او یك برنامه اقتصادی بیست ساله دارد كه ایجاد بیست و پنج میلیون شغل در آن پیش بینی شده است.

**گنادی زوگانف، میراث دار كمونیسم

-----------------------------------------

او رهبر حزب كمونیست است، حزبی كه جانشین حزب كمونیست زمان اتحاد جماهیر شوروی به حساب می آید. وی قبلا سه بار در انتخابات شركت كرد و هر سه بار هم نفر دوم شد. او این‌ بار تندتر از گذشته از پوتین انتقاد می كند و یكی از رقبای تنگاتنگ وی می باشد.

**ولادیمیر ژیرینوفسكی، معركه گیر عرصه سیاست

---------------------------------------------------------

ژرنوفسكی بنیانگذار و رهبر حزب لیبرال دموكرات روسیه است. او شخصیتی به حساب می آید كه با شعارهای تند ناسیونالیستی قصد جلب توجه عامه مردم را دارد. مبارزه با فساد اداری و قاچاق مواد مخدر از برنامه‌های این نامزد انتخاباتی است. او گفته در صورت انتخاب شدن، ظرف دوسال این مشكلات حل خواهند شد. ریشه كن كردن بیكاری و حل مشكل مهاجرت غیرقانونی هم از دیگر شعارهای اوست. ژیرینوفسكی خواهان متمركز شدن قدرت در مسكو است. او همچنین در سیاست خارجی آمریكا و بریتانیا را از دشمنان سرسخت روسیه می داند.

**سرگئی میرونوف، مرد اصلاحات

-------------------------------------

او رهبر حزب 'فقط روسیه' است و تا همین اواخر یكی از وفادار ترین متحدان ولادیمیر پوتین بود. در انتخابات سال ۲۰۰۴ میلادی یكی از نامزدها بود ولی خودش به ولادیمیر پوتین رای داد. او در آن انتخابات نفر آخر شد.

برنامه سیاسی او رهبری یك دولت انتقالی دو ساله است تا در این مدت به اصلاحات لازم پرداخته شود. برنامه درازمدت وی ملی كردن منابع طبیعی، بهبود سیستم جمع آوری مالیات و تامین اجتماعی تضمین شده برای بازنشسته ها و كارمندان بخش دولتی است.

**میخائیل پروخروف، مجردی ثروتمند

----------------------------------------

سومین مرد ثروتمند روسیه (۱۸ میلیارد دلار سرمایه و دارایی) با ۴۶ سال سن، جوانترین نامزد انتخابات روسیه است. او تنها نامزد مستقلی است كه صلاحیت او برای انتخابات تایید شده است. او توانسته در میان نسل جوان نفوذ پیدا كند. برنامه او كاهش دوره ریاست جمهوری و اصلاحات سیاسی است. او همینطور خواهان انتخابی شدن مقامهای محلی مثل فرمانداری ها است. او می گوید كه باید تا سال ۲۰۱۵ خدمت سربازی اجباری ملغی شود. در زمینه اقتصادی تقویت روابط اقتصادی با اتحادیه اروپا را دنبال می كند.

پژوهش**ف.د**9123





:: برچسب‌ها: حزب , قرمز , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: